آی تی رسا ن ایران

ساخت وبلاگ


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، الکساندر لازوتکین فضانورد برجسته روسیه و از مسئولان اصلی موسسه سازنده تجهیزات فضایی در نشست پرسش و پاسخ که شب گذشته (چهارشنبه) در مرکز علوم و ستاره شناسی تهران برگزار شد، گفت: در جریان سفر فضایی من به ایستگاه بین المللی فضایی در سال ۱۹۹۷ که ۶ ماه به طول انجامید، تجهیزات فضایی چند بار از کار افتادند و یک آتش سوزی نیز صورت گرفت.
وی برخورد سفینه فضایی پروگرس به ایستگاه بین المللی فضایی را از دیگر غافلگیری های این سفر برای فضانوردان و کارشناسان زمینی عنوان کرد و گفت: این برخورد مشکلات زیادی ایجاد کرد.
این فضانورد روس ادامه داد: همچنین تجهیزات مختلفی که اکسیژن تولید می کردند و بازدم فضانوردان را تجزیه و تحلیل می کردند از کار افتاد و برق نیز چند بار قطع شد. اما ما بر همه این مشکلات غلبه کردیم و صحیح و سالم به زمین بازگشتیم.
این فضانورد روس تاکید کرد: پرواز ما نشان داد هرقدر که از کامل بودن تجهیزات مطمئن باشیم، ولی باز انسان باید برای رفع اشکال در کنار آنها حضور داشته باشد.
وی در مورد تپه های مریخی دامغان نیز گفت: این تپه ها را بازدید کرده ام، جو و رنگ زیبایی دارند که به نظر من عادی نیست و فکر می کنم مریخ احتمالا چنین جو و رنگی داشته باشد اما چون مریخ را ندیده ام نمی توانم نظر قطعی در مورد آن بدهم.
این فضانورد برجسته روس در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا که آیا می توان در مریخ زندگی کرد گفت: مطمئنم روزی انسان به مریخ سفر خواهد کرد اما مسائل فنی زیادی وجود دارد که حتما باید حل شود.
وی ادامه داد: سفر به مریخ دو سال طول می کشد ۹ ماه طول پرواز به مریخ، ۶ ماه اقامت در این سیاره و ۹ ماه بازگشت از مریخ به زمین که نتایج این سفر امکان زندگی در مریخ را نشان می دهد.
لازوتکین همچنین در مورد احتمال وجود حیات در فضا گفت: حتما حیات در فضا وجود دارد.
وی افزود: در سال ۱۹۶۱ که یوری گاگارین به عنوان اولین انسان یک دور کامل به دور زمین چرخید این سفر را نشان قهرمانی تمام انسان ها عنوان کرد زیرا پزشکان، معتقد بودند انسان تحمل فضا را به خاطر بی وزنی ندارد و دیوانه خواهد شد.
لازوتکین ادامه داد: بعد از گاگارین پروازهای فضایی متعددی صورت گرفت و اکنون دیگر مردم به این قضیه راحت نگاه می کنند.
این فضانورد روس خاطرنشان کرد: در دومین پرواز انسان به فضا اهمیت تغذیه مشخص شد و سفر فضایی فضانوردان از یک روز به هفت روز و بعد ۱۰ روز و سپس ۱۲ روز ادامه یافت و همه چیز عادی به نظر می رسید.
لازوتکین گفت: سپس یک پرواز ۱۸ روزه انجام شد که فضانوردان آن پرواز، بعد از بازگشت نیاز فوری به اقدامات پزشکی پیدا کردند و در اینجا بود که تصمیم به تاسیس ایستگاه فضایی گرفته شد.
وی ادامه داد: در این ایستگاه فضایی تجهیزات ورزشی برای مقابله با بی وزنه تعبیه شد و بعد از این تحول، پروازهای فضایی یک ساله توسط فضانوردان روس انجام گرفت.
این فضانورد خاطرنشان کرد: میان پرواز یک روزه و یک ساله، ۱۰ سال فاصله افتاد زیرا این زمان برای راه اندازی ایستگاه فضایی لازم بود.
وی گفت: طولانی ترین پرواز فضایی انسان توسط یک فضانورد روس صورت گرفت که یک سال و ۶ ماه به طول انجامید.
علمی**۲۰۳۸**۹۱۳۲**۱۸۳۴

انتهای پیام /*

- - , .

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 147 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 4:54


امیرحسین دوایی روز پنج شنبه در شورای برنامه ریزی استان همدان افزود: فضای ICT ظرفیت ساز بوده و هر چه بیشتر به این حوزه پرداخته شود توان اشتغالزایی بیشتری خواهد داشت.
وی اظهار کرد: صاحب فن با داشتن یک تیم متبحر علمی از دانشگاه ها می توانند شرکت جدیدی با موضوع مشخص فناوری و نوآوری تاسیس کرده و با تضامین از شرکت مادر اقدام به دریافت تسهیلات کنند.
وی با بیان اینکه تسهیلات به هیچ وجه دست شرکت های تازه کار داده نمی شود افزود: هم اکنون زمان ایجاد شتاب دهنده های استانی است و در این راستا توانمندسازی کسب و کارهای نوپا، کاهش سرمایه های زیرساختی اولیه کسب و کار و برنامه ریزی برای حمایت از توسعه شتاب دهنده های غیردولتی در استان ها از برنامه های وزارت ارتباط و فناوری است.
وی عنوان کرد: روند اتوماسیون به صنعت و کشاورزی باعث کاهش نیروی انسانی و کاهش اشتغال می شود اما تنها با ورود تکنولوژی به بخش ICT است که اشتغال گسترش می یابد و فضای اشتغالزایی نیز مهیا می شود.
رئیس پارک علم و فناوری استان همدان نیز در این شورا گفت: فروش واحدهای فناور، شرکت های کوچک و متوسط و شرکت های دانش بنیان استان همدان در شش ماهه امسال ۱۶۰ میلیارد ریال بوده در حالیکه تسهیلاتی که این واحدها از پارک گرفته اند کمتر از ۱۰ میلیارد ریال است.
مجید کزازی بیان کرد: این نشان از یک اشتغال درست و منطقی با خروجی خوب سرمایه است.
وی کمبود بودجه و اعتبار، مناسب نبودن فضای فیزیکی، وجود تهدیدهای پیش رو فناوری استان ، وجود پژوهش های غیر کاربردی، پایین بودن استانداردهای صنایع غذایی ، وجود صنایع دستی با روش سنتی و کم صرفه، مهاجرت نخبگان، عدم شناخت عمومی مشکلات پیش روی بخش کشاورزی، صادرات و واردات و خشکسالی ها را از مهمترین مشکلات موجود در پارک علم و فناوری استان همدان عنوان کرد.
وی عدم گرایش عضو هیات علمی های دانشگاه به فناوری و نوآوری، عدم وجود سرمایه گذاران ریسک پذیر، ضعف فرهنگی در نوآوری، عدم رعایت حقوق مالکیت مادی و معنوی مخترعان، عدم توجه به تحقیق و توسعه در واحد های اجرایی و وجود پژوهش های غیر کاربردی را از دیگر مشکلات موجود در پارک علم و فناوری استان همدان دانست.
۷۵۳۰/۶۹۹۳/۱۷۷۲

انتهای پیام /*

- - , .

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 171 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 4:54

کمپانی کاترپیلار که در تولید گوشی های فوق العاده مقاوم شناخته شده می باشد، اولین گوشی مجهز به دوربین حرارتی را نیز طراحی و رسما رونمایی کرده است. گوشی های این شرکت با طراحی متفاوت مخصوص شرایط سخت آب و هوایی در بین ورزشکاران رشته هایی همچون کوهنوردی محبوبیت خاصی دارند.


در ادامه با جی اس ام آریا همراه باشید …

Cat S60

هنوز چند روزی تا آغاز کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶ باقی مانده، اما کمپانی های مختلف برای اینکه در هیاهوی رسانه ای دیگر بزرگان غرق نشوند مشغول رونمایی از محصولات تازه شان پیش از شروع رویداد یاد شده هستند تا آنها را به صورت رسمی در بارسلون اسپانیا به نمایش بگذارند.


کمپانی “Cat” از جدیدترین گوشی مستحکم و پرچمدار خود با نام S60 پرده برداشته، محصولی که بدنه اش توانمندی و استحکام ماشین آلات صنعتی برند سازنده اش را یادآوری می نماید و البته در درون خود قابلیتی هایی منحصر به فرد را نیز جای داده است.


این دستگاه به یک دوربین حرارتی «FLIR» مجهز گشته و ضمنا اولین موبایلی محسوب می شود که می تواند بیش از یک ساعت در عمق ۵ متری آب دوام بیاورد. دوربین های حرارتی FLIRمی تواند یک فید یا تصویر زنده حرارتی از محیط ارائه دهد، گرمای سطوح مختلف را بسنجد و به ثبت عکس و ضبط ویدئو نیز بپردازد.

Cat S60

وضوح تصاویر حرارتی به ۶۴۰ × ۴۸۰ پیکسل محدود هستند و شرکت مورد بحث می گوید از دستگاه تولیدی اش می توان در عملیات های جستجو و نجات استفاده برد یا نیروهای پلیس قادرند از آن برای برخی امور حیاتی شان بهره ببرند. البته اشخاصی که در صنعت و امور مربوط به آن دست دارند هم بدون شک بدشان نمی آید که یک موبایل مستحکم و دارای دوربین مذکور را خریداری نمایند.


S60 مجهز به یک تراشه اسنپدراگون ۶۱۷ در کنار سه گیگابایت حافظه رم می باشد. این گوشی هوشمند ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی قابل افزایش دارد، از فناوری LTE پشتیبانی می کند و در بخش های جلویی و پشتی خودش هم به ترتیب دوربین هایی ۵ و ۱۳ مگاپیکسلی را جای داده.


در صورتی که روی میکروفون و گوشی گوشی هوشمند مورد بحث را با درپوش های طلایی که برای آن در نظر گرفته شده ببندید، دستگاه قادر خواهد بود در عمق ۵ متری بیش از یک ساعت دوام بیاورد ولی در غیر اینصورت خاصیت ضدآب بودن آن به عمق ۲ متری کاهش پیدا می کند.


جدیدترین موبایل «کت» از باتری ۳۸۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می برد و قسمت جلویی آن نیز توسط صفحه نمایشی ۴.۷ اینچی با وضوح ۷۲۰ P پوشانده شده است که روشنایی آن می تواند به ۵۰۰ نیت برسد. از دیگر خواص این صفحه نمایش نیز می بایست به امکان کار کردن با آن وقتی که دستکش به دست دارید یا انگشتان شما خیس است اشاره کرد.


به صورت رایج موبایل هایی که توسط گوریلا گلس ۴ محافظت شده اند لایه ای به ضخامت ۰.۴ میلیمتر از این محصول روی صفحه نمایش آن قرار گرفته، ولی ضخامت لایه مذکور در S60 به یک میلیمتر می رسد.


رونمایی از اولین گوشی مجهز به دوربین حرارتی از کمپانی CAT …

Cat S60

اطراف دستگاه را فریمی آلومینیومی فرا گرفته و بخش پشتی نیز از پلاستیکی بسیار قوی و فشرده ساخته شده که ظاهری شبیه به فیبر کربن دارد. کت ساخت موبایلش را به شرکتی با نام «Bullitt» سپرده و این کمپانی می گوید جهت اطمینان از استحکام محصول آن را ۲۶ بار پی در پی از ارتفاع ۱.۸ متری تحت تست سقوط قرار داده است.


گوشی هوشمند S60 از اواخر ماه می و با قیمتی معادل ۵۹۹ دلار وارد بازار خواهد شد. این رقم اگرچه به نظر زیاد می رسد ولی نباید از خاطر برد که کاربران برای تهیه یک دانگل دوربین حرارتی ویژه آیفون می بایست هزینه ای ۲۴۹ دلاری را متحمل شوند.

- - , .

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 153 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 4:54

اگرچه تاکنون شرکت هایی همچون سامسونگ و ال جی تلاش های موفقیت آمیزی برای طراحی و عرضه گوشی های هوشمند با صفحه نمایش خمیده انجام داده اند، اما تازه ترین خبرها از تصاویر و مشخصات یک گوشی کاملا منعطف با نام The ReFlex حکایت می کنند که نگاهها را به سمت خود کشانده است.


در ادامه با جی اس ام آریا همراه باشید …

The ReFlex

“The ReFlex” نمونه ای اولیه از یک گوشی هوشمند است که یک صفحه نمایش ۶ اینچی منعطف ال جی از نوع FOLED و یک سنسور ویژه اندازه گیری مقدار خمیدگی صفحه نمایش را به صورت ترکیبی در خود جای داده است. لازم به ذکر است صفحه نمایش این دستگاه از ویژگی چند لمسی برخوردار بوده و وضوحی برابر با ۱۲۸۰ × ۷۲۰ پیکسل ارائه می نماید.


دستگاه یاد شده که توسط آزمایشگاهی موسوم به «Human Media Lab» در دانشگاه “کوئین” توسعه یافته از صفحه نمایش منعطف برای پدید آوردن ویژگی هایی منحصر به فرد بهره می گیرد. برای مثال وقتی یک کتاب الکترونیکی روی صفحه نمایش در حال نشان داده شدن است اگر همانند کتاب های واقعی قدری سمت راست صفحه نمایش را به سمت پایین خم کنید صفحات شروع به ورق خوردن می کنند.


نکته اینجاست که بر حسب میزان فشاری که وارد کرده اید و مقدار خمیدگی که پدید آورده اید سرعت ورق خوردن صفحات نیز متغییر خواهد بود و به این صورت تجربه ای مشابه ورق زدن یک کتاب در دنیای عادی را به دست خواهید آورد.


روی این محصول اندروید ۴.۴ نصب شده و تلاش بر این بوده تا با تکیه بر صفحه نمایش اشاره شده تجربه کاربری دستگاه مطابق قوانین فیزیک در دنیای واقعی گردد.


از دیگر کارهایی که می توان با The ReFlex به آن پرداخت بازی کردن «انگری بردز» است. برای پرتاب آیتم های این بازی نیز خم کردن نمایشگر کارآمد خواهد بود ضمن اینکه توسعه دهندگان سعی کرده اند با تکیه بر بازخورد هپتیک (یا همان لمسی لرزشی) تجربه ای واقعی تر را حین ورق زدن کتاب یا بازی خلق نمایند.

The ReFlex

افشای گوشی منعطف و فوق العاده The ReFlex …


موبایل مذکور، قرار است در کنگره ای علمی که در هلند و در زمینه نحوه تعامل بهتر انسان با کامپیوتر برگزار می شود رونمایی گشته و جزئیات و توضیحات بیشتری راجع به آن عنوان گردد. سازندگان The ReFlex می گویند برای تجاری کردن ایده خود به ۵ سال زمان نیاز دارند.


نظر شما در مورد جدیدترین گوشی منعطف ساخته شده چیست؟


مطالب مرتبط :


– نسل جدید گوشی خمیده ال جی در راه است


– افشای مشخصات و تاریخ رونمایی از G Flex 3


– پتنت جدید اپل، صفحه نمایشی خمیده

- - , .

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 193 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 2:29

تنها چند روز تا برگزاری نمایشگاه  MWC 2016 زمان باقی مانده و حالا تقریبا اکثر شرکت ها حضور خود را در این رویداد مهم اعلام کرده اند. سامسونگ، سونی، ال جی، هواوی، لنوو، ویوو و … همگی از برندهای حاضر در کنگره جهانی موبایل می باشند که طی چند وقت اخیر تاریخ و زمان برگزاری کنفرانس خود در نمایشگاه را نیز اعلام کرده اند و تا حد امکان به محصولاتی که قرار است رونمایی کنند نیز اشاره کرده اند تا اشتیاق کاربران نیز دو چندان شود. 


در ادامه با جی اس ام آریا همراه باشید …

G5 LG

پرچمدار جدید ال‌ جی، دوم اسفند و در کنگره جهانی موبایل (MWC 2016) در بارسلون معرفی خواهد شد. این کمپانی G5 را همزمان با گلکسی S7 و S7 Edge به نمایش خواهد گذاشت. هرچند تاکنون عکس‌ها و اطلاعات زیادی از جی ۵ فاش شده است.اما جدیدترین تصویر از این گوشی بهترین اطلاعات را درباره امکانات این نسخه جدید از پرچمدار شرکت ال‌جی در اختیار کاربران خواهد گذاشت. 


ال‌جی G5 دارای یک “درگاه جادویی” خواهد بود که به کاربران اجازه می‌دهد تجهیزات جانبی مختلفی را به انتهای دستگاه اضافه کنند. در تصویر فاش شده می‌توان یک دستگاه جی ۵ طلایی را دید که یک ماژول تقریبا بزرگ به پایین آن متصل شده است. تصویر این گوشی ظاهرا طراحی مشابه سایر تصاویر فاش شده تاکنون را دارد. در تصویر می‌توان یک دوربین با شکلی خاص به همراه یک فلش ال‌ای‌دی و یک لیزر اتوفوکوس را مشاهده کرد. در زیر این تجهیزات هم اسکنر اثرانگشت مشخص است. همچنین در سمت چپ گوشی دکمه‌های فیزیکی صدای گوشی مشخص است.


تصاویر و اطلاعاتی جدید از G5 ال جی …

G5 LG

با اینکه در نگاه اول ماژول انتهای گوشی ممکن است مانند یک باتری اضافی متصل به گوشی به نظر برسد اما احتمالات دیگری هم پیش رو است. با اینکه پک باتری اضافی کاملا محتمل است، اما در تصویر می‌توان دکمه‌ها و امکاناتی را در کناره‌ این ابزار دید. هرچند تصویر تقریبا تار است اما جزئیات این ماژول جانبی بیشتر از یک باتری ساده به نظر می‌‌رسد. منبع عکس احتمال می‌دهد که این ماژول نوعی امکان اضافه برای دوربین باشد که دور از تصور هم نیست. البته احتمال اینکه این بخش نوعی اسپیکر اضافی باشد نیز وجود دارد. با این حال کاربران باید تا دوم اسفند صبر کنند تا مشخص شود ال‌ جی چه امکاناتی را برای جی ۵ در نظر گرفته است. با اینکه اضافه کردن چنین ماژول‌هایی به گوشی چندان زیبا نیست اما می‌تواند امکانات جدیدی را به این گوشی هوشمند اضافه کند و وجود چنین امکانی در جی ۵ بسیار جالب به نظر می‌رسد.


نظر شما د رمورد G5 ال جی چیست؟


مطالب مرتبط :


– تایید قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن G5 ال جی


-اطلاعاتی از G5 ال جی با انتشار تصاویر قاب گوشی


– G5 ال جی، گوشی ماژولاری با امکان تعویض باتری

- - , .

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 140 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 23:22

بیگ بنگ: اخترشناسان با بهره از رصدخانه ی پرتو ایکس چاندرای ناسا فواره ی یک سیاهچاله ی عظیم پرجرم و بسیار دوردست را یافته اند که کهن ترین تابش کیهان آن را روشن کرده است. این یافته نشان می دهد که احتمالا در چند میلیارد سال نخست پس از بیگ بنگ، سیاهچاله هایی با فواره های پرقدرت بسیار فراوان تر از آنچه تصور می شد وجود داشتند.

فواره ی بلند پرتو ایکس که از اختروش B3 0727+409 بیرون زده است.

فواره ی بلند پرتو ایکس که از اختروش B3 0727+409 بیرون زده است.

به گزارش بیگ بنگ، نوری که از این فواره دیده می شود زمانی تابیده بوده که تنها ۲.۷ میلیارد سال از عمر کیهان می گذشت، یعنی یک پنجم سن کنونی. در این نقطه ی تاریخ، شدت تابش پس زمینه ی کیهانی(CMB) که تابشی به جا مانده از بیگ بنگ است، بسیار بیشتر از امروز بوده. طول ِ این فواره که در سامانه ای به نام B3 0727+409 یافته شده دستکم ۳۰۰ هزار سال نوری است [بر پایه ی تعریف، سامانه ی B3 0727+409 در رده ی اختروش ها جای می گیرد]. فواره های بلند بسیاری که توسط سیاهچاله های ابرپرجرم به فضا افشانده می شوند در کیهانِ نزدیک یافته شده، اما این که این فواره ها دقیقا چگونه پرتوهای ایکس منتشر می کنند هنوز به درستی جای بحث و گفتگو دارد. به نظر می رسد طول موج B3 0727+409 با کمک تابش زمینه کیهانی به طول موج پرتو ایکس افزایش پیدا کرده است.

اورورا سیمیونسکو، رهبر این پژوهش از بنیاد پژوهش های فضا و فضانوردی (ISAS) در سازمان کاوش های هوافضای ژاپن(JAXA) می گوید: «از آنجایی که ما داریم این فواره را در زمانی می بینیم که جهان هستی کمتر از ۳ میلیارد سال سن داشته، نورش در طیف پرتو ایکس حدود ۱۵۰ بار درخشان تر از چیزیست که اگر نزدیکمان بود می دیدیم.»

الکترون های درون این فواره که با سرعتی نزدیک به سرعت نور از سیاهچاله دور می شوند، در دریایی از تابش پس زمینه کیهانی به پیش می روند و با فوتون های این تابش کهن برخورد می کنند. این باعث می شود انرژی فوتون های تابش پس زمینه، افزایش یافته و به طیف پرتو ایکس برسد و تلسکوپ چاندرا آن را دریافت کند. این بدان معناست که الکترون های درون فواره ی B3 0727+409 مسافت صدها هزار سال نوری را با سرعت نزدیک به سرعت نور می پیمایند. الکترون های فواره های سیاهچاله ای معمولا به شدت در طول موج های رادیویی می درخشند، از همین رو به طور معمول این سامانه ها در رصدهای رادیویی یافته می شوند. ولی فواره ی B3 0727+409 یک یافته ی ویژه است زیرا تاکنون تقریبا هیچ سیگنال رادیویی از این جرم دریافت نشده، در حالی که در طیف پرتو ایکس به آسانی دیده می شود.

فواره ی بلند پرتو ایکس که از اختروش B3 0727+409 بیرون زده. تصویر زمینه در طیف نور دیدنی است و تصویر پیوست در طیف پرتو ایکس.

فواره ی بلند پرتو ایکس که از اختروش B3 0727+409 بیرون زده. تصویر زمینه در طیف نور دیدنی است و تصویر پیوست در طیف پرتو ایکس.

یکی از نویسندگان پژوهش به نام ووکاش استاواژ از دانشگاه یاگیولنی لهستان می گوید: «ما اساسا از روی شانس این فواره ی چشمگیر و ویژه را یافتیم زیرا هنگامی که داشتیم چیز دیگری را با چاندرا رصد می کردیم، وارد میدان دید چاندرا شد.» دانشمندان تا کنون فواره ی های بسیار کمی را یافته اند که به اندازه ای دور باشند که به خوبیِ سامانه ی B3 0727+409، در اثر تابش زمینه ی کهانی به تابش پرتوهای ایکس افتاده باشند. اما به گفته ی استاواژ: «اگر فواره های درخشان پرتو ایکس بتوانند تابش بسیار ضعیف یا آشکار نشده ی رادیویی هم در خود داشته باشند، به این معنا خواهد بود که شمار بسیار بیشتری از آنها می تواند در آن فاصله ها یافته شود زیرا ما تاکنون به طور اصولی و رَوِشمند به دنبالشان نگشته ایم.»

یکی دیگر از نویسندگان به نام تدی چنگ از آزمایشگاه پژوهشی نیروی دریایی آمریکا در واشنگتن دی سی می گوید: «فعالیت سیاهچاله های ابرپرجرم، از جمله فوران فواره ها، می توانسته در کیهان آغازین متفاوت با دوره های تازه تر بوده باشد. ما با یافتن و بررسی شمار بیشتری از این فواره های دوردست می توانیم آشنا شدن با شیوه ی تغییر احتمالی ویژگی های سیاهچاله های ابرپرجرم در مدت میلیاردها سال را آغاز کنیم.» جزئیات بیشتر این پژوهش در نشریه ی Astrophysical Joual Letters منتشر شده است.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: NASA / برگردان: ۱star-7skies

کهن‌ترین نور کیهان به کشف فواره یک سیاهچاله دوردست کمک کرد!, ۵٫۰ out of 5 based on 3 ratings

مطالب مرتبط

توجه : هرگونه استفاده از این مطلب بدون ذکر نام ‘سایت علمی بیگ بنگ’ و لینک به این مقاله غیر قانونی و از لحاظ اخلاقی غیر انسانی می باشد، لطفا به حقوق مولف احترام بگذارید.

- - , .

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 158 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 23:22

کمپانی میزو به وعده خود مبنی بر رونمایی از یک گوشی هوشمند جدید مبتنی بر سیستم عامل ابونتو عمل کرد و گوشی جدید خود را با نام Pro 5 با مشخصات قدرتمند و طراحی زیبا رونمایی کرد. بدون شک این گوشی در کنگره جهانی موبایل در معرض نمایش کاربران قرار می گیرد.


در ادامه با جی اس ام آریا همراه باشید …

Pro 5

به تازگی بر مبنای این پلتفرم و سیستم عامل، شرکت میزو از نسخه ای متفاوت از گوشی هوشمند Pro 5 خود پرده برداشته که در اصطلاح از آن با عنوان «Ubuntu Edition» یا “نگارش تحت اوبونتو” یاد می گردد. نباید از خاطر برد که رونمایی رسمی از این محصول قرار است طی هفته  آینده و در جریان برگزاری کنگره جهانی موبایل صورت گیرد.


گوشی هوشمند میزو دارای صفحه نمایشی ۵.۷ اینچی از نوع AMOLED و با وضوح ۱۰۸۰pمی باشد که به تراشه هشت هسته ای اگزینوس ۷۴۲۰ مجهز شده و سه گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی نیز از دیگر مشخصه های آن هستند.


ضمنا میزو در نظر دارد نسخه ای دارای ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و چهار گیگابایت حافظه رم از این محصول را نیز به بازار عرضه نماید. Pro 5 باتری ۳۰۵۰ میلی آمپر ساعتی را در خود جای داده، در بخش پشتی آن دوربینی ۲۱ مگاپیکسلی جای گرفته و قسمت جلویی نیز از دوربینی ۵ مگاپیکسلی میزبانی به عمل می آورد.


این دستگاه از سنسور اثر انگشت هم بهره مند است و می توان گفت مدل تحت اوبونتو از نظر فنی تفاوت چندانی با نمونه تحت اندروید ندارد. فرق اصلی میان این دو در این نکته خلاصه می شود که محصول مبتنی بر پلتفرم Canonical قادر است در برخی موارد نقش یک کامپیوتر شخصی را عهده دار شود اگرچه نباید از آن توقع یک پی سی توانمند و همه فن حریف را داشت.


Canonical در توضیحات خود ذکر نموده که Pro 5 از آخرین و به روز ترین نسخه اوبونتو بهره می گیرد و لذا استفاده از گوشی هوشمند در نقش کامپیوترهای سنتی نیز میسر خواهد بود، هر چند روش اینکار به شکل دقیق توضیح داده نشده است.


رونمایی از گوشی هوشمندی جدید مبتنی بر سیستم عامل ابونتو  …


پیش از این ویژگی «Convergence» اوبونتو که چیزی شبیه به «Continuum» مایکروسافت است را مشاهده کرده ایم و بعید نیست میزو و شرکت یاد شده همان راه حل های معمول را برای این موضوع به کار بسته باشند و پدیده ای خاص و جدید در کار نباشد.


در زمان حاضر هنوز حرفی از قیمت «Pro 5 نگارش اوبونتو» به میان نیامده اما ثبت پیش سفارش ها قرار است از روز دوشنبه آغاز شود.


نظر شما در مورد جدیدترین گوشی کمپانی میزو چیست؟


مطالب مرتبط :


– گوشی قدرتمند و جدید اندرویدی با طراحی بسیار زیبا


– میزو و رونمایی از جدیدترین پرچمدارش با نام Pro 5


– افشای اطلاعات تکمیلی از گوشی جدید میزو

- - , .

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 173 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 19:52

کمپانی Vivo نیز از برندهای معتبر چینی است که گوشی هوشمند جدیدی در دست طراحی دارد. افشای مشخصات جدیدترین گوشی این برند تاییدی بر این موضوع می باشد، ویوو تصمیم دارد گوشی Vivo X6S را با بدنه فلزی و حسگر اثر انگشت معرفی نماید.


در ادامه با جی اس ام آریا همراه باشید …

vivo X6S

ویوو با طراحی محصولات منحصربفرد توانسته اعتبار خوبی در بازارها از آن خود نماید، این برند موفق تا مدت ها عنوان سازنده باریک ترین گوشی هوشمند دنیا را نیز در اختیار داشت و حالا در تلاش است تا همچنان محصولاتی موفق را روانه بازارها نماید.


در ماه نوامبر گذشته گوشی vivo X6 به همراه X6 Plus عرضه شد. بنابراین چندان دور از انتظار نبود که گوشی X6S Plus به همراه مدل معمولی X6S معرفی گردد.  حال به تازگی خبری به دستمان رسیده مبنی بر اینکه گوشی ویوو ایکس ۶ اس ( Vivo X6S ) توانسته از سازمان TENNA چین مجوز دریافت کند.


وقتی گوشی از TENNA مجوز دریافت کند به این معنی خواهد بود که به زودی باید شاهد عرضه‌ آن‌ در کشور چین و احتمالا در دیگر نقاط جهان خواهیم بود. نکته جالب اینکه مشخصات گوشی vivo X6S نیز در وب سایت TENNA قرار گرفته که خبر از یک گوشی نسبتا میان‌رده را می‌دهد.

در این موبایل که دارای بدنه‌ فلزی‌ است می‌توان یک اسکنر اثر انگشت در عقب گوشی مشاهده کرد. یک صفحه‌ لمسی ۵.۲ اینچی AMOLED با وضوح ۱۰۸۰p نیز در گوشی به کار رفته است.


زیر قاب vivo X6S یک پردازنده‌ هشت هسته‌ای با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز، چهار گیگابایت رم، و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی قرار گرفته است. این گوشی دارای دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در عقب و همچنین یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در جلوی خود است. در موبایل جدید vivo از ارتباطات ۴G LTE استفاده شده و همچنین سیستم عامل اندروید ۵.۱ آب نبات چوبی نیز در آن به کار رفته است.


افشای اطلاعاتی از Vivo X6S  …


در آخر می‌توان به ابعاد vivo X6S اشاره کرد که ۱۴۷.۹ × ۷۳.۷۵ به ضخامت ۶.۵۶ میلی‌متر بوده و ۱۴۰.۵ گرم وزن دارد. با فرا رسیدن رویداد بزرگ کنگره‌ جهانی موبایل ( MWC 2016 ) می‌توان انتظار داشت که vivo از دو گوشی جدید X6S و X6SPlus پرده برداری کند.


نظر شما در مورد جدیدترین گوشی Vivo چیست؟


مطالب مرتبط :


– دو پرچمدار جدید اندرویدی با رم چهار گیگابایتی


– تاریخ رونمایی از Vivo X6، پرچمدار قدرتمند اندرویدی


– افشای تصاویر و اطلاعاتی از پرچمدار جدید اندرویدی

- - , .

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 171 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 17:03

سامسونگ به دنبال موفقیت سری J گوشی هایش تصمیم به توسعه این مجموعه گرفت. به تازگی اطلاعاتی از جدیدترین گوشی در دست ساخت این شرکت منتشر شده که منتسب به گوشی گلکسی S7 2016 می باشد که بدون شک با مشخصات ارتقا یافته عرضه خواهد شد.


در ادامه با جی اس ام آریا همراه باشید …

Galaxy S7 2016

سامسونگ یکی از شرکت های فعال و خبرساز نمایشگاه MWC 2016  می باشد. از مدت ها پیش خبرهایی در مورد جدیدترین پرچمداران این شرکت با نام های گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge  منتشر شده است و اخیرا نیز خبرهایی از تبلت جانشین گلکسی Tab S2 به بیرون درز کرده است. علاوه بر اینها سامسونگ تصمیم دارد تا نسخه ای ویژه از گلکسی S7 با طرح “بتمن علیه سوپرمن” نیز ارائه دهد. حالا به فاصله چند روز مانده به برگزاری کنگره جهانی موبایل بارسلون خبرهای تازه ای از این شرکت به گوش می رسد.


سامسونگ گوشی‌های هوشمند سری J خود را مخصوص بازار پایین رده‌ها و میان رده‌ها تولید کرده است و این بخش نقطه مقابل سری A سامسونگ می‌باشد که گوشی‌های با کیفیت و با مشخصات قوی و بدنه‌ فلزی می‌باشند. 


در بنچمارک GFXbench مشخص شده که گلکسی J7 دارای دو نسخه‌ خواهد بود؛ اولی با تراشه‌ اسنپدراگون ۴۱۰ و دیگری با تراشه‌ اختصاصی سامسونگ، اکسینوس ۷۸۷۰ که زیر بدنه‌ پلاستیکی آن تعبیه خواهند شد. شایعه‌ دیگری نیز مبنی بر داشتن باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی برای این گوشی هوشمند منتشر شده بود که بسیاری از افراد به آن امیدوار شده بودند اما حالا در مدارک FCC مشخص شده است که گلکسی J7 به باتری ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز خواهد شد و ۱۰۰۰ میلی آمپر اختلاف را شاهد هستیم.


البته ممکن است که این اسناد اشکال داشته باشند و نسخه نهایی دارای باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری باشد که یک قابلیت بسیار متمایز کننده برای این دستگاه در میان تعداد انبوه گوشی‌های میان رده خواهد بود. با توجه به مشخصات پایین گلکسی J7 با همین ظرفیت کمتر نیز دستگاه می‌تواند تا دو روز کامل دوام بیاورد و خیال کاربر را از بابت شارژ مداوم آن راحت کند. 


نسخه ۲۰۱۶ گلکسی J7 تاییدیه گرفت …


در خصوص مقدار رم نیز اطلاعات دقیقی در دسترس نیست. اما با توجه به اینکه برای نسخه‌ اصلی J7 به میزان ۲ گیگابایت رم در نظر گرفته شده بود، در نسخه‌ جدید انتظار می‌رود به سه گیگابایت افزایش پیدا کند.


نظر شما در مورد جدیدترین گوشی گلکسی سامسونگ چیست؟


مطالب مرتبط :


– قیمت گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge افشا شد


– نسخه ویژه گلکسی S7 Edge با طرح “بتمن علیه سوپرمن”


-جانشین گلکسی Tab S2 در راه است

- - , .

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 133 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 15:50


به گزارش گروه علمی ایرنا ازمعاونت تحقیقات و فناوری، دکتر رضا ملک زاده امروز چهارشنبه در حاشیه همایش سراسری معاونین تحقیقات و فناوری که درسالن شاملو دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد در جمع خبرنگاران در خصوص تخلفات پژوهشی گفت: درتمام کشورهای دنیا در پروسه وهمچنین نشر تحقیقات تخلفاتی وجود دارد اما ما توانستیم کمیته ای را تحت عنوان اخلاق در پژوهش در دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز تحقیقاتی مستقر کنیم که بر سلامت پژوهش و نشرآن نظارت کنند.
ملک زاده مهمترین مشکل حوزه تحقیقات و فناوری را عدم صرف وقت کافی توسط نیروی انسانی و اعضا هیات علمی دانشگاه ها دانست و افزود: علی رغم جایگاه نخست ایران در منطقه در حوزه علم اما تا سال گذشته بودجه پژوهشی کشور کمتر از نیم درصد بود که خوشبختانه در بودجه سال آینده دولت یک درصد بودجه را به حوزه پژوهش اختصاص داده که امیدواریم درمجلس نیز تصویب شود.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت همچنین در خصوص برنامه های این وزارتخانه برای پارک های علم و فناوری، افزود :برای راه اندازی چندین پارک علم و فناوری در تهران و شهرستان ها برنامه ریزی های لازم را انجام داده ایم اما سیاست اصلی ما این است که فناوران بخش سلامت بتوانند از پارک های علم و فناوری موجود در وزارت علوم استفاده کنند زیرا ما نیازمندانجام تحقیقات و پژوهش های مشترک هستیم.
ملک زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رتبه برتر ایران در سال ۲۰۱۵ از نظر تولید علم و به عبارتی شامل تعداد و همچنین ارجاع به مقالات دانشمندان ایرانی در سطح منطقه و کشورهای اسلامی، اظهار داشت رتبه ایران حتی از ترکیه و رژیم اشغال گر قدس نیز بالاتر بود.
وی افزود: علاوه بر جایگاه نخست ایران در حوزه تعداد مقالات کیفیت آنها نیز بسیار مطلوب بود که توانست باعث کسب رتبه برتر ایران در حوزه ارجاع و استناد به مقالات نیز شود.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به عنوان یکی از دانشگاه های بسیار مهم در حوزه توانبخشی یاد کرد و گفت: یکی از حوزه های مهم فعالیت در این دانشگاه، در مورد معلولیت و عقب ماندگی ذهنی و مطالعات ژنتیکی است و امیدواریم با این مطالعات بتوانیم از تولد نوزادان دارای معلولیت و عقب ماندگی ذهنی جلوگیری کنیم وی افزود: برخی از طرح های اجرایی و مطالعاتی توسط معلولان تحصیل کرده به ما ارایه شده که از آنها حمایت کرده ایم.
ملک زاده در خصوص وسایل و تجهیزات توانبخشی مورد نیاز کشور، گفت: تعدادی از شرکت های دانش بنیان به تولید این تجهیزات می پردازندکه امیدواریم با حمایت از آنها بتوانیم تجهیزاتی را که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد را در داخل کشور تولیدکنیم.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به لزو م حمایت از تولید تجهیزات و وسایل سرمایه ای مورد نیاز در حوزه توانبخشی گفت: با این اقدام می توان علاوه بر کاهش قیمت دسترسی را نیز افزایش داد.
وی در پایان یادآور شد: بسیاری از وسایل و تجهیزات مورد نیاز توانبخشی در حال حاضر در داخل کشور و توسط شرکت های وابسته به سازمان هلال احمر تولید می شود.
علمی **۱۳۵۴**۱۴۴۰

انتهای پیام /*

- - , .

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 142 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 4:03


به گزارش گروه علمی ایرنا از یونایتدپرس، در این مطالعه که گزارش کامل آن در ماه می منتشر خواهد شد، میزان استفاده از رسانه های اجتماعی که می تواند موجب بی خوابی افراد شود، مورد توجه قرار نگرفته، بلکه محور تحقیق میزان استفاده از رسانه های اجتماعی همچون فیسبوک توسط افراد کم خواب است.
براساس این مطالعه، کاهش میزان خواب در کاربران تاثیر مستقیمی روی افزایش تندمزاجی، بیقراری، سرگردانی در میان صفحات وب و همچنین حواس پرتی انها دارد.
‘گلوریا مارک’ استاد انفورماتیک دانشگاه UCI گفت: وقتی کم می خوابید، بیشتر در معرض ابتلا به حواس پرتی هستید. هنگامی که دچار حواس پرتی شدید، چه کاری انجام می دهید؟ به فیسبوک مراجعه می کنید.
در این مطالعه، ۷۶ دانش آموز فارغ از جنسیت، سن و رشته تحصیلی آنها در نظر گرفته شدند و برای ثبت زمان و مدت استفاده این افراد از رسانه های اجتماعی، حسگرهایی روی رایانه ها و تلفن های همراه آنها قرار گرفت. همچنین از این افراد در مورد میزان خستگی آنها پرسش هایی به عمل آمد.
محرومیت از خواب اثرات نامطلوبی روی اقتصاد دارد، زیرا به افزایش حوادث در محل کار و سوانح رانندگی منجر می شود. در صورتی که کارشناسان بتوانند اثرات مخرب کم خوابی را بهتر شناسایی کنند، می توانند محصولات و فناوری بهتری را برای رفع این معضل به کار گیرند.
علمی**۱۳۱۱**۲۰۱۷

انتهای پیام /*

- - , .

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 124 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 4:03


به گزارش ایرنا از مرکز ماهر، پیش تر برای انجام یک تراکنش بانکی باید مدت ها در صف انتظار بانک ها منتظر می ماندیم ولی امروزه با پیشرفت بانکداری الکترونیک و به ویژه همراه بانک ها، کافی است گوشی همراه خود را برداشته و با فشردن چند کلید تمامی تراکنش های بانکی را انجام دهیم.
در نگاه اول داشتن چنین زندگی آرمانی بسیار لذت بخش است ولی آیا همه اقشار جامعه نسبت به خطرات احتمالی آن آگاهی کافی را دارند؟ چند درصد از افرادی که از همراه بانک ها برای انجام تراکنش های بانکی خود استفاده می کنند، اقدامات امنیتی لازم را در گوشی های هوشمند خود اعمال کرده اند؟
خارج از الزامات امنیتی گوشی هوشمند، سؤالی که وجود دارد این است که آیا انجام تراکنش های بانکی آن هم با فراوانی اخبار در زمینه سرقت اطلاعات بانکی و سودجویی های صورت گرفته در گوشی های هوشمند به صلاح است؟
در این که بانکداری همراه زندگی ما را آسان کرده است، شکی نیست، اما همین آسانی اگر با اقدامات پیشگیرانه همراه نباشد، می تواند مخاطراتی را برای ما به وجود آورد.

** بدافزارهای همراه بانک ها، در حال پیشرفت و تکامل
بیشتر بدافزارهای رایج که برای حمله و دستیابی به اطلاعات بانکی مورد استفاده قرار می گیرند، همان تروجان ها و بات های موبایل ها و یا ترکیبی از آن دو هستند.
بدون داشتن ضدویروس روی گوشی هوشمند خود آنها توانایی ورود به سیستم شما را پیدا کرده و جزئیات کارت اعتباری و گذر واژه های حساب بانکی شما را به دست آورده و برای سرور مهاجم مورد نظر ارسال می کنند.
برخی از تروجان های همراه بانک ها بسیار پیچیده هستند و توانایی دور زدن پیشرفته ترین سیستم های امنیتی را نیز دارند. با این اوصاف چگونه با این دست حملات پیچیده مقابله کنیم؟

** رعایت نکاتی مهم برای داشتن تجربه ای ایمن از بانکداری همراه
اگر بانک عامل شما برنامه کاربردی همراه بانک خود را ارائه کرده، بهتر است آن را روی گوشی هوشمند خود نصب و از دسترسی به حساب بانکی خود از طریق مرورگر گوشی هوشمند خود جدا خودداری کنید.(برنامه کاربردی همراه بانک را تنها از سایت رسمی بانک موردنظر دانلود کنید.)
اگر بانک عامل شما تنها خدمات خود را از طریق وب ارائه می کند (به این معنی که بانکداری موبایل را پشتیبانی نمی کند) از دسترسی به حساب بانکی خود از طریق مرورگر گوشی آن هم بدون داشتن یک ضدویروس به روز و قدرتمند روی آن جدا خودداری کنید.
از استفاده از شبکه های بی سیم در مراکز عمومی برای انجام تراکنش های بانکی خودداری کنید و ارتباط بلوتوث را هنگامی که از آن استفاده نمی کنید، خاموش نگه دارید.
در غیر این صورت، با این کار شما راه را برای شنود و نفوذ افراد مهاجم نسبت به دریافت اطلاعات تراکنش بانکی و یا نصب برنامه های جاسوسی و دیگر بدافزارها بر روی گوشی هوشمند خود باز نگاه داشته اید.
سیستم عامل و برنامه های کاربردی موجود در گوشی هوشمند را به روز نگاه دارید. به ویژه مرورگر اینترنت خود را، زیرا بیشتر بدافزارها از حفره های امنیتی نسخه های تاریخ گذشته برای نفوذ استفاده می کنند.
از یک ضدویروس مناسب در گوشی هوشمند خود استفاده کنید. شما هیچ گاه نمی دانید چه زمانی نیاز به انتقال ضروری پول دارید و در این زمان از کدام یک از روش های بانکداری همراه استفاده خواهید کرد. ضدویروس های موبایل و ابزارهای ضد Phishing باید شما را در برابر این گونه تهدیدات محافظت کنند.
علمی ** ۱۲۰۱ **۲۰۱۷

انتهای پیام /*

- - , .

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 132 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 4:03

علاوه بر تلاش شرکت ها برای ارائه گوشی های متنوع با قابلیت های منحصربفرد، تبلت ها نیز جایگاه ویژه ای در نمایشگاه جهانی موبایل خواهند داشت. در همین راستا برند اروپایی آرچز از طراحی و رونمایی سه تبلت جدید در این نمایشگاه خبر داده است.


در ادامه با جی اس ام آریا همراه باشید …

70 Oxygen & 80 Oxygen & 101b Oxygen

برند Archos، به تازگی از جدیدترین گوشی هوشمند خود با سیستم عامل اندروید رونمایی کرده است. این برند فرانسوی معمولا در آغاز سال نوی میلادی چندین محصول جدید را برای رونمایی آماده می کند و بدون شک از برندهای حاضر و فعال در نمایشگاه موبایل بارسلونا در سال ۲۰۱۶ می باشد. شرکت فرانسوی آرچز در سال جاری نیز در آستانه آغاز نمایشگاه MWC، آرچز یک گوشی هوشمند جدید از سری Oxygen خود را معرفی کرده است. آرچز معمولا گوشی‌ها و تبلت‌های خوش‌قیمتی معرفی کرده است و معرفی ۵۰d Oxygen با قیمت ۱۵۰ دلاری ا ز رویه‌ کلی این کمپانی تبعیت می‌کند.


علاوه بر این شرکت فرانسوی Archos در نظر دارد از سه تبلت جدید رونمایی نماید که هر سه آنها مبتنی بر نسخه مارشملو اندروید و عضو خانواده Oxygen هستند.


تبلت های مورد بحث در سه اندازه ۷، ۸ و ۱۰٫۰ اینچی و به ترتیب با نام های اکسیژن ۷۰، اکسیژن ۸۰ و ۱۰۱b Oxygen معرفی خواهند شد. در حال حاضر تنها اطلاعاتی که در رابطه با آنها وجود دارد این است که همگی آنها فارغ از اندازه صفحه نمایش، مشخصات واحدی خواهند داشت و هر سه مدل با تراشه هشت هسته ای و ۶۴ بیتی MT8163 مدیا تک با فرکانس ۱٫۳ گیگاهرتزی، پردازنده گرافیکی Mali 720 MP2 و دو گیگابایت رم همراه هستند.


همچنین این تبلت های سه گانه فقط ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی دارند و متاسفانه از کارت حافظه میکرو اس دی نیز پشتیبانی نمی کنند تا بتوان این ظرفیت را افزایش داد. با این ویژگی ها باید گفت این دستگاه ها برای افرادی مناسب خواهند بود که انتظار چندانی از تبلت ندارند و فقط برای انجام کارهای ساده همانند گوش کردن به موسیقی یا کارهای روزمره به سراغ آن می روند.


سه تبلت جدید و اندرویدی در MWC 2016 …


این تبلت ها امکان استفاده از سیم کارت را ندارند اما وای فای، بلوتوث ۴٫۰ و GPS در آنها گنجانده شده است. بر اساس شنیده ها تبلت Oxygen 70 با باتری ۳ هزار میلی آمپر ساعتی، اکسیژن ۸۰ با نمونه ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی و بزرگ ترین تبلت یعنی ۱۰۱b با باتری ۶ هزار میلی آمپر ساعتی همراه خواهند بود و وضوح صفحه نمایش هر سه آنها نیز WUXGA یعنی ۱۲۰۰×۱۹۲۰ پیکسلی است و از آنجا که این دستگاه ها برای استفاده های عمومی طراحی گشته اند، باتری هایشان برای زمان طولانی شارژ خواهند داشت.


بر اساس آنچه تاکنون منتشر شده، این تبلت ها در ماه می و با قیمت های ۱۱۱، ۱۴۵ و ۲۰۰ دلاری به بازار عرضه می گردند.

- - , .

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 151 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 2:59

کمپانی آلکاتل تصمیم دارد تا یک پرچمدار ویندوزی را طراحی و عرضه نماید. در حال حاضر بهترین گوشی های هوشمند مجهز به ویندوز ۱۰ را کمپانی مایکروسافت با سری لومیا معرفی کرده اما حالا برند فرانسوی آلکاتل تصمیم گرفته تا با مایکروسافت رقابت نماید.


در ادامه با جی اس ام آریا همراه باشید …

پرچمدار ویندوزی آلکاتل در راه است

مایکروسافت در سال ۲۰۱۵ و با معرفی ویندوز ۱۰ و قابلیت های جدیدش جانی دوباره گرفت و نگاهها را به سمت خود کشاند. این کمپانی بزرگ برای بهتر نشان دادن قابلیت های سیستم عامل ویندوز ۱۰ گوشی های هوشمندی تحت این برند را طراحی و رونمایی کرد. انگیزه تولید گوشی های ویندوز ۱۰ در دیگر برندها نیز قوت گرفت تا آنجا که چندین گوشی ویندوزی معرفی شدند اما حالا آلکاتل تصمیم گرفته تا رقیبی برای پرچمداران مایکروسافت معرفی نماید.


 اوایل سال جاری میلادی، آلکاتل از گوشی هوشمند ویندوزی وان‌تاچ فیرس XL و تبلت Pixi 3 مجهز به ویندوز ۱۰ موبایل رونمایی کرد. پس از آن، معاون ارشد ریاست آلکاتل قول داده بود که این شرکت قرار است دستگاه‌های متعدد ویندوزی دیگری از جمله یک «ابر تلفن» را روانه‌ بازار کند.


بر اساس شایعات، دستگاه ویندوزی آلکاتل که Idol Pro 4 نام خواهد گرفت، از پردازنده‌ اسنپدراگون ۸۲۰ استفاده خواهد کرد. اسنپدراگون ۸۲۰ به احتمال زیاد در طیف وسیعی از دستگاه‌های بالارده و پرچمدار امسال که اکثرا اندرویدی هستند استفاده خواهد شد.


آیدول پرو ۴ همچنین به واسطه‌ استفاده از ویندوز ۱۰ موبایل، از قابلیت کانتینیوم نیز بهره‌مند خواهد بود. با استفاده از قابلیت کانتینیوم در ویندوز ۱۰ موبایل، در صورت متصل کردن گوشی به یک صفحه نمایش و استفاده از ماوس و کیبورد، تجربه‌ای شبیه استفاده از یک کامپیوتر را خواهید داشت.


پرچمدار ویندوزی آلکاتل برای رقابت با سری لومیا …


آلکاتل همچنین تصمیم دارد تا برای عملکرد بهتر باتری، به جای استفاده از صفحه نمایش Quad HD 2K یا ۴K، از یک صفحه نمایش فول اچ‌دی در پرچمدار خود استفاده کند. گوشی هوشمند ویندوزی آلکاتل در صورت معرفی به احتمال زیاد از طریق اپراتور T-Mobile در آمریکا توزیع خواهد شد. تی-موبایل در طی چند سال اخیر همواره توزیع‌کننده‌ اصلی تلفن‌های ویندوزی بوده است.


پیش بینی شما در مورد گوشی جدید آلکاتل چیست؟


مطالب مرتبط :


– گوشی ویندوز ۱۰ آلکاتل قیمت گذاری و آماده فروش شد


– مشخصات دو گوشی جدید و قدرتمند آلکاتل افشا شد


– اولین گوشی مجهز به ویندوز ۱۰ برند اروپایی آلکاتل

- - , .

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 175 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 22:17

بیگ بنگ: اتمسفر یک سیاره فراخورشیدی “ابرزمین” که رایج‌ترین نوع از سیارات کهکشان است، برای نخستین بار توصیف شده است. ستاره‌شناسان با استفاده از تلسکوپ فضایی هابل ناسا توانستند هیدروژن و هلیوم را در هوای ۵۵ Cancri e شناسایی کنند اما در این سیاره که دو برابر زمین عرض داشته و هشت برابر عظیم‌تر از زمین است، هیچ نوع بخار آبی وجود ندارد.

تصویری هنری از سیاره ی 55 Cancri e

تصویری هنری از سیاره ی ۵۵ Cancri e

به گزارش بیگ بنگ، طبق رصدهای تلسکوپ فضایی کپلر و هابل و سایر ابزارهای رصدی مشخص شده که ابرزمین ها متداول ترین نوع سیارات در کهکشان ما هستند. این سیارات جرمی بیش از زمین و کمتر از مشتری و زحل دارند؛ علت اصلی نام گذاری این نوع سیارات تنها جرم آنها است و این نام گذاری ارتباطی به شرایط سطحی یا وجود حیات در آنها ندارد. سیاره ۵۵ Cancri e که در فاصله ۴۰ سال نوری از سامانه ی خورشیدی ما قرار گرفته، بسیار عجیب است. این سیاره فراخورشیدی در فاصله بسیار نزدیکی از ستاره میزبان خود قرار داشته و هر مدار آن تنها ۱۸ ساعت طول می‌کشد، از این رو بسیار داغ بوده و نمی‌تواند از حیات به شکل شناخته شده برای انسان برخوردار باشد. تصور می‌شود که دمای سطح این سیاره ۲۰۰۰ درجه سلسیوس باشد.

سیاره ۵۵ Cancri e در سال ۲۰۰۴ کشف و در سال ۲۰۱۲ یک مدلسازی بر اساس جرم و شعاع آن و نیز ترکیب ستاره میزبانش انجام شد و نشان داد که درون این سیاره مقادیر زیادی کربن وجود دارد. در حقیقت به گفته محققان، این ابرزمین شاید یک سیاره الماس باشد. تحقیقات بعدی نشان داد که ۵۵ Cancri e احتمالا مانند تصورات پیشین از کربن زیادی برخوردار نیست.

اتمسفر یک سیارۀ ابرزمین برای نخستین بار آشکارسازی شد

اتمسفر یک سیارۀ ابرزمین برای نخستین بار آشکارسازی شد

اما مجددا دانشمندان در تحقیق بر روی اتمسفر این سیاره توانستند نشانه‌هایی از سیانید هیدروژن پبدا کنند که می‌توانند نشان‌دهنده هوای پر از کربن باشد. محققان ستاره میزبان سیاره ۵۵ Cancri e را با استفاده از ابزار دوربین میدان وسیع ۳ هابل بررسی کرده و چندین طیف ایجاد کردند. آنها سپس ترکیبات اتمسفری سیاره را با یک نرم‌افزار تحلیلی بررسی کردند.

با وجود این که کشف اتمسفر گازی در یک سیاره کار چندان بزرگی به نظر نمی رسد، با در نظر گرفتن فاصله ۵۵ Cancri e از زمین که حدودا معادل ۳۶۰ تریلیون کیلومتر است، تشخیص وجود اتمسفر در یک سیاره و شناسایی گازهای موجود در آن از چنین فاصله ای، یک رخداد علمی شگفت انگیز است. جزئیات بیشتر این پژوهش در مجله Astrophysical منتشر شده است.

سایت علمی بیگ بنگ / منابع: sciencedaily.com , space.com

اتمسفر یک سیارۀ ابرزمین برای نخستین بار آشکارسازی شد!, ۵٫۰ out of 5 based on 3 ratings

مطالب مرتبط

توجه : هرگونه استفاده از این مطلب بدون ذکر نام ‘سایت علمی بیگ بنگ’ و لینک به این مقاله غیر قانونی و از لحاظ اخلاقی غیر انسانی می باشد، لطفا به حقوق مولف احترام بگذارید.

- - , .

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 138 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 21:08

بیگ بنگ: دانشمندان برای گسترش درک و فهم بشر از کیهان، تلفیق مولفه های بنیادین واقعیت را لازم و ضروری میدانند. “کلیفرد جانسون” پروفسور فیزیک و اختر شناسی دانشگاه درنسیف کالیفرنیای جنوبی، توضیح می دهد که چگونه کیهان قادر است بعدهای مخفی بیشتری را در خود جای داده باشد. دنیای چهار بعدی شناخته شده برای انسانها که شامل سه بُعد فضایی و یک بُعد زمانی است، و میتواند در حقیقت ابعاد پنهان دیگری نیز در بر داشته باشد که برای درک و شناسایی بسیار کوچکند.

e6d4e8به گزارش بیگ بنگ، جانسون که در مورد پژوهش هایش در خصوص تلاش برای درک اصول اولیه پیدایش و ماهیت جهان شرح میدهد کارشناسی مشهور در زمینه تئوری ریسمان است – نظریه ای که نزدیکترین چیز به نظریه ای واحد است که دانشمندان میخواهند با آن همه چیز را در مورد واقعیت جهان هستی توضیح دهند. اگر حق با او و سایر همکاران فیزیکدانش باشد، ریسمانهای انرژی ممکن است بنیادی ترین واحدهای موجود باشند. هر ذره ای از نیرو یا جرم میتواند با از دست دادن انرژی و گرما به ریسمانی از انرژی مرتعش، ساده و تک بُعدی تبدیل شود.

در بیشترین بخش تاریخ علم تاکنون مشاهدات بشر از جهان هستی معطوف ِ پدیده هایی در مقیاس بزرگ (ماکروسکوپی) مانند حرکت سیارات، بخش قابل رویت نور و اثرات میدان های مغناطیسی بوده است. یافته های دانشمندان در ابتدای قرن بیستم و همگام با آغاز مشاهدات ذرات بنیادی اتم و بررسی اجزای سازنده آنها حکایت از این دارد که بر دنیای ذارت بنیادی اتم ها مجموعه قوانینی کاملاً متفاوت حکم فرماست. ماکس پلانک، آلبرت اینشتین، نیلز بور و جمعی از شاخص ترین و خلاق ترین دانشمندان آن زمان بر مبنای قوانین ریاضی و آزمون های تجربی مستقیم به اکتشاف بیشتر در این قلمرو پرداختند.

از راست به چپ: ماکس پلانک، آلبرت اینشتین، نیلز بور

از راست به چپ: ماکس پلانک، آلبرت اینشتین، نیلز بور

پس از گذشت دهه ها کار و تلاش دانشمندان، دو دسته متفاوت دیگر از ذرات بنیادین، یعنی فرمیون ها و بوزون ها کشف شدند. فرمیون ها از اجزای سازنده هسته مواد هستند، در حالی که بوزون ها واسطه برهم کنش های بین ذرات هستند. به بیان ساده تر، انواع مختلف بوزون نیروها را بین انواع فرمیون ها منتقل می کنند. بعنوان مثال فوتون ها مسئول ارسال نیروی الکترومغناطیسی میان فرمیون های برانگیخته ای مانند الکترون ها هستند. جانسون می گوید: این جهش علمی بزرگ مبنی بر وجود ذراتی که می توانند ارتباط بین نیروها را برقرار کنند یا در برهم کنش های درون هسته ای نقش داشته باشند بخش حیرت انگیزی از فیزیک کوانتوم است که اواسط قرن گذشته به دانسته های بشر اضافه شد.

به نظر می رسد که این سیستم کوانتومی در مورد سه نیرو از چهار نیروی شناخته شده در طبیعت بخوبی کار می کند – نیروی هسته ای قوی که اجزای هسته یک اتم را کنار یکدیگر نگه میدارد؛ نیروی هسته ای ضعیف که در تلاش برای غلبه بر نیروی پیوستگی درون هسته ای است ( عامل ناپایداری هسته عناصر رادیواکتیو)؛ و سرانجام الکترو مغناطیس. اینشتین توصیف معروفی از گرانش بعنوان انحنایی در بافت فضا-زمان دارد. بنظر می رسد که نظریه انقلابی نسبیت وی – که نوامبر ۲۰۱۵ صد سالگی خود را گذراند – تقریباً در مورد تمام پدیده های در مقیاس بزرگ و کم انرژی ( در سطوح سیارگان، ستارگان و کهکشان ها ) صدق می کند. اما این نظریه در مورد ذراتی مانند فرمیون ها و بوزون ها که پدیده هایی در مقیاس بسیار کوچک و با انرژی بسیار بالا هستند فرو ریخته و مصداق ندارد.

از منظری دیگر، فیزیک کوانتوم جایی خوب نقش خود را ایفا می کند که از گرانش صرف نظر گردد و نظریه نسبیت عام بهترین کارآیی خود را در سیستم های بزرگ – بسیار بزرگتر از مقیاس ذرات بنیادین اتم ها– و جایی که اثرات کوانتومی خیلی کم هستند به نمایش می گذارد. به گفته جانسون، این اجتناب ناپذیر است که فکر کنیم اگر گرانش را کوانتومیزه کنیم چیزی شبیه گراویتون خواهیم داشت و شگفت زده خواهیم شد اگر گرانش، از لحاظ مکانیکی کوانتوم پذیر نباشد. البته این حقیقت که ما هنوز موفق به انجام این مهم نشده ایم دلیل بر شکست ما بوده نه شکست طبیعت.

در اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰، فیزیکدانان فرمیون ها و بوزون ها را از زاویه ای دیگر مورد بررسی قرار دادند، آنها دریافتند که این ذرات را میتوان بصورت ذرات غیر قابل باوری کوچک، تک بعدی و ریسمانهایی از انرژی مرتعش در نظر گرفت. این نظریه ریسمان به سرعت توجه ها را جلب نمود اما به همین سرعت با ظهور مدل دیگری از برهمکنش های بین ذرات کنار گذاشته شد. البته این جایگزینی نظرات برای مدت زمانی بطول انجامید. این نظریه برای چند سال مورد رد و تایید قرار گرفت. پروفسور فیزیک، اخترشناسی و ریاضیات، “نیکلاس وارنر” در این رابطه توضیح میدهد که این نظریه در ابتدا برای برهمکنش های قوی ساخته شده بود اما برای استفاده در این مورد مردود شد. اما پس از چندی دوباره در دهه ۸۰ در قالب یک نظریه ی گرانش ِ کوانتومی ظاهر شد و اینبار نقش خود را بینهایت خوب ایفا کرد.

در حقیقت بر پایه مشاهداتی که اخیراً صورت گرفت این ریسمانهای انرژی مرتعش قادرند خواص گراویتون ها (واحدهای بنیادین فرضی گرانش) را بصورت یک T توصیف کنند. جالب ترین چیز در مورد نظریه ریسمان این است که تنها نظریه ای است که مکانیک کوانتوم را با نظریه نسبیت عام مرتبط می سازد. “وارنر” میگوید که برای درک فیزیک کوانتوم ِ سیاهچاله ها، یعنی گرانشی ترین پدیده های عالم هستی، از نظریه ریسمان استفاده می کند و اینکه میگوید تا جایی که ما توان محاسبه داشته باشیم این نظریه در این مورد کار میکند.

هرچند که این محاسبات نیاز به کلید راهنما دارند. جهان هستی باید ابعاد بیشتری داشته باشد. خوشبختانه بُعدهای بیشتر لزوماً مشکل به شمار نمی آیند. به نظر “جانسون” جهان هستی ممکن است بینهایت بُعد داشته باشد که آنقدر کوچکند که درک و کشف آنها کار راحتی نیست. اما چون ریسمان های انرژی نیز بطور فوق العاده ای کوچک هستند – کوچکتر از هر چیزی که قبلا تصور میشد – و تنها یک بعد دارند، اساساً می توانند در هر یک از بُعدهای کوچک دیگر ارتعاش نمایند. این فوق العاده حائز اهمیت است چون هنگامی که نظریه ریسمان بخوبی تمام ذرات مشاهده شده را توصیف می کند – حتی گراویتون ها را- تنها در صورتی موفق خواهد بود که ریسمان های انرژی بتوانند در هر ۱۰ بُعد ارتعاش نمایند.

6a00d8341bf7f753ef01bb08922a70970d-piجانسون می گوید: وقتی شما نوشتن ریاضی را آغاز می کنید ریسمانهای انرژی باز می گردند و به شما می گویند ریاضیات راه به جایی نخواهد برد مگر به ما اجازه دهید آزادانه در سایر بُعدها نیز ارتعاش داشته باشیم. او اضافه می کند: هنگامی که شما به ریسمان های انرژی آزادی عمل بیشتری می دهید که چند بعدی تر باشند …آنگاه ناگهان در محاسباتتان امکانات بسیار بیشتری پیدا می کنید، امکاناتی که می توانید آنها را با هر ذره دیگری که مشاهده نموده اید ترکیب کنید و بدین ترتیب ناگهان در می یابید نظریه ریسمان ماندنی می شود.

“وارنر” اینگونه توضیح میدهد که طرفداران نظریه ریسمان تلاش دارند به همه بگویند تنها یک نوع ذره بنیادی وجود دارد و سایر ذرات تنها حالت های ارتعاشی متفاوتی از ریسمان های انرژی هستند. گراویتون یک حالت متفاوت یا ارتعاش دیگر است، فوتون یکی دیگر و الی آخر. لذا در آخر ممکن است اصل و نسب همه چیز اساساً به یک ذره بنیادین واحد برسد که همان ریسمان انرژی باشد – مگر اینکه اینگونه نباشد… در عین حال که نظریه ریسمان بطور ماهرانه و فوق العاده ای بالقوه تمام ذرات شناخته شده و نیروها را توصیف می کند باز لازم است که مورد آزمون های بیشتری قرار گیرد.

“جانسون” می گوید: همیشه این احتمال وجود دارد که چارچوب کاری ما کامل نباشد و یا آشکارا نادرست باشد. لذا نیازمند روشی هستیم که پیش بینی های قابل آزمونی از نظریه مورد استفاده در اختیار داشته باشیم و همیشه بتوانیم فرضیات خود را در بوته آزمایش قرار دهیم – مانند یک مرحله کلیدی در هر تلاش علمی. از آنجا که این ریسمان های انرژی آنقدر کوچکند که نمی توان آنها را به هر روش تجربی بطور مستقیم مشاهده کرد اما دانشمندان امیدوارند با ابزارهایی که در آینده طراحی می شوند، موفق به روئت نشانه ای شوند، همچنین لازم است که به دنبال نشانه های غیر مستقیم ریسمان ها باشیم اما تاکنون به درک لازم و کافی از نظریه ریسمان ها نرسیده ایم که این نشانه ها را پیش بینی کنیم.

اما هنوز جای امیدواری هست. نظریه ریسمان را وقتی که بخواهیم در مورد بیشترین مواد تشکیل دهنده ی عالم بکار ببریم، می توانیم مورد یک آزمون غیر مستقیم قرار دهیم. مشاهدات نشان میدهد که انرژی و ماده تاریک ۹۵ درصد عالم را تشکیل میدهد. دانشمندان تایید کرده اند که اینها اَشکال جدیدی از ماده و انرژی هستند اما تاکنون ماهیت دقیق آنها ناشناخته مانده است. به گفته ی “جانسون”، ماده و انرژی تاریک ممکن است کلید تایید صحت نظریه ریسمان را با خود داشته باشند. او می گوید: این خیلی حیرت انگیز و البته متواضعانه است. اَشکالی از ماده هستند که بنظر میرسد در مورد آنها نظریه ریسمان کار می کند که اینها می توانند نامزدهای بسیار خوبی برای ایفای نقش بجای ماده تاریک در آزمایشات باشند. مردم امیدوارند که این کلیدی برای پیوند میان نظریه و طبیعت جهان باشد.

ترجمه: سید علیرضا موسوی / سایت علمی بیگ بنگ

منبع: Daily Galaxy

آیا کیهان بُعدهای مخفی بسیار کوچکی دارد؟, ۴٫۸ out of 5 based on 5 ratings

مطالب مرتبط

توجه : هرگونه استفاده از این مطلب بدون ذکر نام ‘سایت علمی بیگ بنگ’ و لینک به این مقاله غیر قانونی و از لحاظ اخلاقی غیر انسانی می باشد، لطفا به حقوق مولف احترام بگذارید.

- - , .

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 165 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 21:08

برگزاری مسابقه هک Pwn2Own در ماه آینده

کد خبر :39234

مطابق سنت هر ساله مسابقات نفوذ Pwn2Own، در ماه مارس سال میلادی جاری نیز قرار است تا توان محققان و نفوذگران امنیتی در سوءاستفاده موفق از نقاط ضعف ناشناخته و جدید به چالش کشیده شود.

به گزارش آی تی اس ان (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)  از Computer World، در مسابقه Pwn2Own 2016 توانایی شرکت کنندگان در کشف نقاط ضعف و هک کردن مرورگر Apple Safari بر روی OS X El Capitan و مرورگرهای Microsoft Edge و Google Chrome بر روی نسخه ۶۴ بیتی Windows 10 آزموده می شود.

معمولاً در هر سال، Pwn20wn که همزمان با کنفرانس امنیتی CanSecWest برگزار می شود شاهد تغییراتی در قوانین خود است و سال ۲۰۱۶ نیز از این قاعده مستثنی نیست.

نرم افزارهای Adobe Reader،وMozilla Firefox و Inteet Explorer دیگر در فهرست اهداف این مسابقه قرار ندارند. Adobe Flash هم تنها در نسخه استفاده شده در مرورگر Microsoft Edge از لحاظ آسیب پذیری مورد بررسی شرکت کنندگان قرار می گیرد.

در حالی که جایزه کشف ضعف امنیتی در هر یک از مرورگرهای Microsoft Edge یا Google Chrome و سوءاستفاده موفق از آنها ۶۵ هزار دلار است سوءاستفاده از حفره های امنیتی Apple Safari بر روی Mac تنها ۴۰ هزار دلار را نصیب نفوذگر آن می کند. احتمالاً این تفاوت ناشی از وجود سیستم حفاظتی Microsoft Enhanced Mitigation Experience Toolkitو(EMET) بر روی Windows 10 استفاده شده در این مسابقه است.

EMET ابزاری برای محفاظت از سیستم در برابر حملات مبتنی بر بهره جویی از ضعف های امنیتی است.

دسترسی یافتن در حد سیستم بر روی Windows یا در حد Root بر روی Mac OS X نیز ۲۰ هزار دلار را نصیب نفوذگر(ان) می کند.

بیشترین جایزه مربوط به عبور از ماشین مجازی با سیستم عامل Windows بر روی بستر مجازی VMware Workstation است. به فرد یا گروهی که از سد نرم افزار VMware Workstation از طریق سیستم عامل میزبانی شده بر روی این نرم افزار عبور کند ۷۵ هزار دلار تعلق می گیرد.

کشف ضعف های امنیتی در نرم افزار Workstation خبر خوبی برای شرکت VMware که در حال حاضر درگیر تکامل نرم افزارهای قدیمی خود به محصولات مدرن است نخواهد بود.

شبکه گستر، Pwn20wn از سال ۲۰۰۷ تا همین پارسال توسط TippingPoint یکی از شرکت های زیر مجموعه شرکت HP برگزار می شد. اما با توجه به توافقنامه خرید TippingPoint توسط شرکت Trend Micro، در سال ۲۰۱۶ هر دو شرکت HP و TippingPoint حامیان مسابقه Pwn2Own خواهند بود.

تاریخ و زمان انتشار : چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ در ساعت ۱۵:۲۸:۴۲   بدون نظر

انتهای خبر

- - , .

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 159 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 19:40

پاک کردن حافظه دستگاه اندرویدی، خطرناک ترین قابلیت بدفزار Mazar BOT

کد خبر :39237

بدفزاری جدیداً کشف شده است که قادر است با به دست آوردن امتیازات دسترسی ریشه یی به تلفن هوشمند اندرویدی، حافظه ی آن را به طور کامل پاک کند.

به گزارش آی تی اس ان (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات) , این بدافزار که Mazar BOT نام دارد ، یک برنامه ی جدی بدافزاری است که به دلیل داشتن تعداد زیادی قابلیت مخفی، از سوی محققین امنیتی به عنوان یک بدافزار خطرناک شناخته شده است. Mazar BOT قادر است گوشی اندرویدی را به یک زامبی تمام عیار در داخل بات نت هکرها تبدیل سازد.

محققین شرکت Heimdal Security حین بررسی یک پیام کوتاه(SMS) که به مکان ها و شماره های همراه تصادفی فرستاده شده بود موفق شدند به وجود این بدافزار پی ببرند.

نحوه ی کار بدافزار Mazar BOT

برخلاف سایر بدافزار های اندرویدی که خود را از طریق فریب کاربران به نصب نرم افزاری از فروشگاه های نرم افزاری شخص ثالث توزیع می کنند، Mazar BOT برای پخش خود از یک پیام SMS یا MMS کمک می گیرد که حاوی لینکی به فایل نرم افزاری مخرب اندروید (APK)است.

به محض اینکه کاربر بر روی آن لینک کلیک می کند، با فایل APK یی مواجه می شودکه در حال دانلود شدن بر روی دستگاه اندرویدی اش است. این فایل در صورت اجرا شدن کاربر را مجبور می سازد تا نرم افزار جدیدی را بر روی دستگاه نصب کند.

این نرم افزار مخرب جدید برای آنکه بتواند حق امتیاز دسترسی سطح admin را از کاربر بگیرد یک نام عمومی مثل MMS Messaging را برای خود برمی گزیند. با این کار زمانی که درخواست اعطای امتیاز را مطرح می سازد، کاربر به اشتباه امتیاز دسترسی ریشه یی را به آن به علت داشتن نامی عمومی واگذار می کند.

چه عاملی باعث خطرناک تر شدن Mazar BOT می شود

به محض بدست آوردن امتیاز دسترسی ریشه یی به دستگاه قربانی، انجام طیف وسیعی از اقدامات در دستگاه اندرویدی برای Mazar BOT ممکن می شود:

با بدست گرفتن boot persistence کمک می کند تا restart های دستگاه تداوم یابد.
ارسال و خوانش پیام های SMS
گرفتن تماس با شماره های موجود در فهرست مخاطبین دستگاه
خوانش وضعیت گوشی
بدست گرفتن کلیدهای کنترل گوشی
آلوده سازی مرورگر کروم
تغییر تنظیمات تلفن
قرار دادن به اجبار دستگاه در حالت sleep
تفتیش وضعیت شبکه
دسترسی به اینترنت
پاک کردن حافظه ی دستگاه اندرویدی(حساس ترین و خطرناک ترین قابلیت این بدافزار)
در کنار این اقدامات، Mazar BOT قادر است یک نرم افزار قانونی TOR اندروید را در گوشی هوشمند دانلود و همچنین آن را بدون رضایت یا اجازه ی کاربر نصب کند. با این کار، بدفزار اجازه می یابد تا به صورت کاملاً ناشناس از طریق شبکه ی تور در اینترنت به گشت و گذار بپردازد.

در برخی موارد، برنامه نویس Mazar BOT برای آنکه بتواند از ترافیک وب قربانی جاسوسی و یک سری حملات Man-in-the-Middle را ترتیب دهد، می کوشد تا یک نرم افزار اندرویدی با نام Polipo Proxy که مستقر کننده یک پراکسی است را نیز در دستگاه نصب کند.

برای در امان ماندن از خطر این بدافزار چه باید کرد؟

با دنبال کردن اقدامات حفاظتی استاندارد زیر تا حد زیادی می توانید از خطر حمله ی Mazar BOT در امان باشید:

هرگز بر روی لینکی در پیام های SMS و MMS ارسالی به گوشی تان کلیک نکنید.
با رفتن به بخش تنظیمات و از آن جا بخش Security ، گزینه ی ” اجازه ی نصب نرم افزار از منابعی غیر از Play Store ” را غیر فعال سازید.
همیشه نرم افزار آنتی ویروس دستگاه همراه تان را به روز نگه دارید.
علاوه بر خاموش کردن Wi-Fi در زمان عدم استفاده از آن، از بکارگیری hotspot های ناامن و ناشناس Wi-Fi جداً خودداری کنید.

thehackeews/papsa

تاریخ و زمان انتشار : چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ در ساعت ۱۵:۳۳:۴۸   بدون نظر

انتهای خبر

- - , .

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 133 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 19:40

شیائومی نیز دعوتنامه هایش را برای رونمایی از جدیدترین پرچمدارش ارسال کرده است، شیائومی تصمیم دارد تا در کنفرانس خود در کنگره جهانی موبایل از پرچمدارش با نام Mi 5 پرده برداری کند. تنها چند روز به برگزاری این نمایشگاه باقی مانده و کاربران بی صبرانه مشتاق فرا رسیدن این رویداد می باشند.


در ادامه با جی اس ام آریا همراه باشید …

Mi 5 Xiaomi

بعد از سامسونگ، ال جی، هواوی، لنوو، میزو، زد تی ای و … حالا نوبت به شیائومی رسیده است تا حضور خود در نمایشگاه جهانی موبایل را اعلام کند. شیائومی تمامی عزم خود را برای حضور پر رنگ در این مراسم آماده کرده و دعوتنامه‌ معرفی پرچمدار‌ Mi 5 خود را نیز منتشر کرده است.


شیائومی تاکید کرده که محصولات خود را طی مراسمی در تاریخ پنجم اسفند ماه به صورت همزمان در چین و اسپانیا رونمایی کند. همان‌گونه که اشاره شد شیائومی دعوت‌نامه مراسم رونمایی گوش‌هایی تراز اول خود را نیز منتشر کرده است.

Mi 5 xiaomi

نکته جالب اینکه دعوتنامه‌ها برای اصحاب رسانه در چین است و این مراسم نیز در چین برگزار می‌شود. در این دعوتنامه، شیائومی اطلاعات زیادی را منتشر نکرده است و تنها مشخص شده که ساعت ۱۱:۳۰۰ دقیقه روز پنجم اسفند ماه این مراسم برگزار می‌شود. در تصویر این دعوتنامه معرفی پرچمدار جدید این شرکت به وضوح مشخص است. گفته می‌شود که این گوشی تراز اول به پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰SoC مجاز است. موسس شیائومی نیز در صحبت‌های اخیر خود از امکان پشتیبانی از دو سیم کارت در Mi 5 خبر داد، در تصویری نیز که از این گوشی به بیرون درز پیدا کرده می‌توان قابلیت NFC را در گوشی جدید شیائومی مشاهده کرد.


طبق شایعات گوشی Mi 5 از صفحه‌نمایش QHD بهره می‌گیرد اما مدیر ارشد شیائومی وجود صفحه‌نمایش فول‌اچ‌دی را در این گوشی تایید کرده است. این صفحه‌نمایش بدون شک در مصرف باتری گوشی تاثیر مثبتی دارد.

Mi 5 Xiaomi

وجود سه یا چهار گیگابایت رم در کنار دوربین ۱۶ مگاپیکسلی نیز در شیائومی Mi 5 تایید شده است. این گوشی پرچمدار از لحاظ نرم افزاری نیز چیزی کم و کسر ندارد و اندروید نسخه ۶.۰ مارشملو در این گوشی به چشم می‌خورد. لازم به ذکر است که سیستم عامل MIUI 7 که ساخت شیائومی است نیز بر روی سیستم‌عامل اندروید گوگل در این گوشی نصب می‌شود.


دعوتنامه شیائومی برای رونمایی از پرچمدارش …


تنها هشت روز دیگر تا رونمایی این گوشی جدید شیائومی زمان باقی است و برای مطمئن شدن از تمام مشخصات این گوشی تا آن زمان باید صبر کرد.


پیش بینی شما در مورد پرچمدار شیائومی و مشخصاتش چیست؟


مطالب مرتبط :


– شیائومی و طراحی نسخه ویندوز ۱۰ گوشی Mi 5

- - , .

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 140 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 19:40


به گزارش ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ‘یعقوب انتصاری’ از تعیین ۳۷ برنامه مشخص برای توسعه هوانوردی در ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی معاونت علمی ریاست جمهوری خبر داد و گفت: اجرای تعدادی از این برنامه ها به دلیل برخی تغییر و تحولات در سطح مسئولان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه ها به تعویق افتاد.
وی افزود: اقدامات و اهداف دو ساله ای که طراحی کرده بودیم، با تغییرات مهمی که در سازمان هواپیمایی کشور پیش آمد، با تاخیر زیاد اجرایی خواهد شد و همه مصوبات کمیته هوانوردی عمومی برای بار دوم مورد مطالعه قرار می گیرد.
به گفته انتصاری، با توجه به اینکه تمام تصمیم های کمیته هوانوردی عمومی ارتباط مستقیم با مسئولان فرودگاه ها و هواپیمایی کشور دارد، به همین دلیل تغییرات در این سیستم ها به صورت ناخواسته روی اهداف و برنامه های این کمیته نیز تاثیر می گذارد.
وی خاطرنشان کرد: برای توسعه هوانوردی عمومی در کشور برنامه ای با عنوان توسعه هواپیماهای شخصی داریم که برای اجرایی شدن با سازمان های مربوطه مذاکراتی داشته ایم و امیدواریم این طرح در سال آینده به نتیجه برسد.
دبیر کمیته هوانوردی عمومی ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی درباره تصویب قوانین و مقررات برای هواپیماهای شخصی و خانگی نیز گفت: تاکنون قوانینی برای داشتن هواپیماهای شخصی یا خانگی در کشور وجود نداشت که با تصویب قانون هواپیماهای شخصی این مشکل برطرف می شود.
وی بیان کرد: از این پس افراد می توانند به صورت انفرادی یا چند نفره اقدام به خرید هواپیما کنند و از این طریق افراد را به این رشته علاقه مند کرده و صنعت هوایی را وارد زندگی مردم کنیم.
انتصاری با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری بین ستاد توسعه هوایی معاونت علمی و وزارت آموزش و پرورش برای توسعه هوانوردی عمومی در مدارس، تصریح کرد: برای توسعه هوانوردی عمومی پروازهای تفریحی و آموزشی برای دانش آموزان بین ۸ تا ۱۲ سال در نظر گرفته ایم تا آنها را به این رشته علاقه مند کنیم.
وی افزود: با این کار قصد داریم دانش آموزان را از دوران تحصیل به بخش های مختلف صنعت هوایی مانند خلبانی و طراحی و ساخت هواپیما علاقه مند کرده و آینده این صنعت را تضمین کنیم.
انتصاری در خصوص وجود موانع مختلف بر سر راه اجرایی شدن طرح توسعه هواپیماهای شخصی گفت: با توجه به زیاد بودن تعداد مکان های پرواز ممنوع و موانع پروازهای شخصی در کشور، به زودی این موانع با همکاری مسئولان ذی ربط را برطرف کرده و هوانوردی عمومی را توسعه خواهیم داد.
دبیر کمیته هوانوردی عمومی ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی بازدیدهای علمی از بخش های مختلف صنعت هوایی را از دیگر برنامه های این کمیته برای توسعه هوانوردی عمومی عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: ستاد توسعه هوانوردی عمومی در حال بررسی ایجاد نمایشگاه یا پارک فناوری هوانوردی با همکاری شهرداری و دیگر نهادها است که این کار نیز به زودی به نتیجه خواهد رسید.
انتصاری با ضروری خواندن تسهیل فعالیت شرکت های دانش بنیان، پیگیری این موضوع به صورت جدی را از اقدامات و رویکردهای ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی برشمرد.
علمی**۱۰۵۵**۲۰۱۷

انتهای پیام /*

- - , .

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 128 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 18:00